6 gyakori hiba,

Hogyan lehet egészséges és tartósan fogyni

  1. Érdemes kipróbálni és magunkon letesztelni, hogy meglássuk és megtapasztaljuk ez valóban működik.
  2. A helyes diéta: Így lehet tartósan fogyni!
  3. Fogyni szeretne, de nem tudja hogyan?
  4. Lassú, tartós fogyás: meg fogsz lepődni, mit javasolt az edzőm! | nlc
  5. Hogyan fogyjak le? – Tanácsok az egészséges és tartós f
  6. 15 egészséges diéta a tartós fogyásért - Fogyókúra | Femina
  7. Június

Dietetikus szakértőnk, Wolher Veronika azt is elárulja, miért. Gáspár Kinga A csalónap becsap Hat napon át dolgozom, végzek mindenféle munkát, de a hetedik nap megpihenek. És eszem.

Hogyan haladok? Mennyit híztam? (hullámvölgyek, fejlődés, önbizalom, szépségversenyek)

Ha egész héten gyötörtem magam, ennyit, ugye, megérdemlek Mert bár megérdemeljük, hogy szeressük magunkat és a testünket, és ne vessük alá semmilyen kínzókúrának magunkat, meglehetősen kontraproduktív lesz a csalónapokkal teletűzdelt aszkézis. Tudvalevő ugyanis, hogy kudarcra ítélt minden olyan súlycsökkentő program, amit kampányszerűen és nagyon intenzíven próbálunk megvalósítani.

Éhezés nélkül Titkon minden ember vágya az, hogy jól érezze magát a testében, elégedett legyen azzal, amit a tükörben lát. Vannak azok, akik ezért hajlandóak is tenni, míg mások megelégszenek az esetleges fölös kilókkal.

Ezen kúráknak természetes velejárója, hogy nem leszünk képesek tartósan egyenletes fegyelemre és teljesítményre, ezért megengedünk magunknak lazább, csalós napokat. A jó ritmusú súlyvesztéshez ugyanis nem csodakúrákra, hanem életmódváltásra van szükség, amiben nincs helye csalásnak.

Drasztikusan hangzik, de Wolher Veronika dietetikus, egészségfejlesztő, táplálkozástudományi szakember egészen meggyőzően érvel a tudomány álláspontja mellett, meg is győz, hogy a csalónapokat elhagyni nem az önkínzás továbbfejlesztése.

Az egészséges fogyás alapja Az általános nézet az, hogy a fogyáshoz valamilyen drasztikus beavatkozásra van szükség a szervezetünk normál működésébe. Ehhez képest én azt állítom, hogy épp fordított a helyzet: az elhízáshoz vezető folyamat jelenti a normálistól való eltérést.

Ezért nem érdemes fogyókúráról és csaló napokról beszélni, hiszen az sem a testi, sem a mentális egészségünknek nem kedvez. A csalással bűntudatot keltünk, aminek előbb-utóbb szomatikus tünetei is lesznek, mennyi súlyt lehet elveszíteni hónapban a rendszeressé váló csalónapok végül a fogyókúra feladására késztetnek.

Fogadjuk el inkább, hogy nem fogyókúráznunk kell, hanem életmódváltásra van szükségünk, hiszen a fogyás valójában az egészségünk visszaszerzése, amihez valóban egészséges életmódot kell kialakítanunk. Ebbe bele kell férnie a születésnapi tortának és a fagyinak is, hiszen ilyen az élet: nem lehet egész életünkre lemondani arról, amit szeretünk.

Az egészséges fogyás alapja

A bűntudatkeltés pedig kifejezetten gátja a sikeres életmódváltásnak. Fotó: Pexels. Ha beépítjük a mozgást az életmódváltásba, és jól kihasználjuk annak anyagcsere-serkentő hatását, ellensúlyozni tudjuk az időnkénti extra kalóriabevitelt, bűntudat nélkül.

Így tudjuk fenntartani az anyagcsere egészséges egyensúlyát és súlycsökkentési célok esetén a negatív kalóriadeficitet.

Így lehet egészséges a fogyókúra, diéta

Drasztikus fogyókúra esetén azonban az alapanyagcsere lelassul. Ha csak a táplálékfelvétel korlátozásától várunk sikeres súlycsökkenést, valójában az alapanyagcserénk fog lelassulni és előbb-utóbb megáll a fogyás.

Mózes Zsófi A gyermekpornográfia fogyasztói a való életben is veszélyt jelentenek a gyerekekre? A tartós fogyáshoz nem szigorú fogyókúra kell, hanem hosszú távon is fenntartható életmódváltás, rendszeres testmozgás, és a belső egyensúly kialakítása. Az elhízásra, a táplálkozástudományra és a lelki folyamatokra specializálódott szakemberek 18 pontban foglaltak össze mindent, amit a hatékony súlycsökkentésről tudni lehet.

Sok olyan fogyókúrázóval találkozom, akik naponta csak hogyan lehet egészséges és tartósan fogyni fogyasztanak, mégsem tudnak tőle fogyni, mert ez már az a fázis, amikor a szervezet tartalékol. Ilyenkor megemelem a napi kalóriabevitelt, mert — bármilyen furcsán is hangzik, — a szervezet erre pozitívan reagál, és majd innen fogunk tudni visszavenni kalóriát, fokozatosan, mozgással kiegészítve.

nem tudok fogyni pajzsmirigy

Ugyanezt a folyamatot látjuk akkor is, ha tartósan, hónapokon hogyan lehet egészséges és tartósan fogyni ugyanazt a mozgást végezzük és a szervezet ehhez adaptálódik, így leáll a fogyás. Hiába eszik keveset a fogyókúrázó, ha mindig ugyanolyan intenzitású mozgást végez, mert a szervezet számára egy idő után nem jelent már kihívást ez a megterhelés.

Nyári időszakban igazán könnyű dolgunk van, hiszen a vizes sportokkal és az egyéb szabadtéri mozgásformákkal könnyedén és rendszeresen átmozgathatjuk testünket úgy, hogy közben nem kell lemondanunk a strandon a fagyiról, és ha belefér, akár a lángosról sem.

Minden az arányokon múlik: rajtunk áll, mennyi mozgást és milyen minőségű ételeket tudunk beépíteni az új, egészséges életmódunkba. Kezdő életmódváltók számára mindenképpen javasolt a hogyan lehet egészséges és tartósan fogyni, mert ahhoz, hogy sikeresen és tartósan tudjuk megváltoztatni szokásainkat, türelmesnek kell lennünk, nem érdemes mindent egyszerre várnunk el magunktól.

Lassú, tartós fogyás: meg fogsz lepődni, mit javasolt az edzőm!

A folyamatosan bevezetett változtatásokhoz idő kell, hogy megszokhassuk új életformánkat és kialakuljon szervezetünk igénye az egészségesebb ételekre és a változatos, fokozott intenzitású mozgásra. Sokat segítenek ebben a folyamatban és a csalások elkerülésében a különböző alkalmazások, tápanyagtáblázatok és kalkulátorok.

A lépésszámlálóval például egyszerűen tudatosíthatjuk, mennyi a jelenlegi életformánk spontán mozgásmennyisége, amihez képest fokoznunk kell aktivitásunkat, például úgy, hogy igyekszünk minél többször a gyaloglást választani a hétköznapokban a tömegközlekedés vagy az autó helyett.

fogyjon és maradjon tele

Az életmódváltás kulcsa a tudatosság, tehát rengeteg új információra lesz szükségünk, hogy felépítsük új, egészséges életformánkat.

Meg kell ismernünk az egyes élelmiszerek tápértékét és szervezetünkre gyakorolt hatását — ebben segítenek a különböző tápanyagtáblázatok és természetesen nem árt táplálkozási szakember segítségét is igénybe vennünk. Napi energiafelhasználásunk kiszámolásához pedig szintén többféle kalkulátort használhatunk.

fogyás sikertörténetek zumba

Az emberek többsége 1—1,5 liter vizet iszik egy nap: máris sokat teszünk az egészségünkért, ha ezt a mennyiséget megnöveljük a szükséges 2,5—3 literre.

A folyadékbevitel teltségérzetet is okoz, ezzel kicsit be is csapjuk a szervezetünket, tehát érdemes evés előtt inni egy pohár vizet.

Ugyanígy működnek az élelmi rostok is, amelyek folyadék hatására megdagadnak.

Jojó effektus

Ha magas élelmirost-tartalmú ételeket fogyasztunk — például teljes kiőrlésű lisztből készült kenyérfélék, barnarizs, köles, quinoa, amarant —, amelyeket alacsony glikémiás indexű, összetett szénhidrátokként ismerünk, megfelelő mennyiségű folyadék hatására megduzzadnak a gyomorban, tehát előbb jelentkezik a teltségérzet és eleve nem fogunk tudni sokat enni az adott étkezésnél.

Ráadásul lassabban is ürülnek ki a gyomorból, mert az emésztőenzimeknek több időre van szükségük, hogy lebontsák őket, így később fog jelentkezni az éhségérzet.

szélesebb zsírégető irányok

A másik alappillér a táplálkozásban a minőségi fehérjeforrások — halak, sovány húsok, például a szárnyasok, sovány tejtermékek — biztosítása, amelyek szintén lassan ürülnek ki a gyomorból.

Így nem kell csalónapokat beiktatnunk az életmódváltásba, hiszen úgy fogyhatunk, hogy közben nem terheljük a szervezetünket drasztikus táplálékmegvonással.